Basis informatie

  • Klant - Dit is de klant waar de administratie onder valt. Dit kan een van je klanten of je eigen onderneming zijn. Als de klant waar de administratie bij hoort nog niet bestaat kun je deze met de knop "Nieuwe klant" hier meteen aanmaken. De indeling van administraties onder dezelfde klant is vooral voor externe gebruikers van belang.
    Meer informatie over de indeling van klanten is hier te vinden.
  • Administratienaam - De naam van de administratie
  • E-mailadres - Het e-mailadres van de administratie. Dit e-mailadres moet uniek zijn en voldoen aan het vastgestelde masker dat al wordt voorgesteld. Het mailadres MOET altijd de toevoeging
    '.<klantnr>@dizzydata.nl' bevatten. In dit voorbeeld is het klantnummer 128, dus een geldig e-mailadres zou bijvoorbeeld kunnen zijn: demo.128@dizzydata.nl. Standaard wordt als e-mailadres het volgende voorgesteld: <administratienaam>.<klantnr>@dizzydata.nl
    • Het is mogelijk een eigen domein (klantnaam@jeeigendomein.nl) te gebruiken. Je richt dit dan zelf op je mailserver in en je stuurt facturen dan automatisch door. Op deze pagina staan diverse mogelijkheden voor de inrichting uitgelegd.





Stamgegevens
De stamgegevens zijn vooral van belang voor de herkenning van verkoopfacturen, omdat deze gegevens zullen worden genegeerd bij de herkenning.

  • Landcode - Dit is de landcode van de administratie, deze staat standaard ingesteld op Nederland.
  • Postcode - De postcode van de administratie. Deze is belangrijk om vals positieve herkenning van debiteuren te voorkomen.
  • KvK nummer - Het Kamer van Koophandel nummer van de administratie.
  • BTW nummer - Het BTW identificatienummer van de administratie.
  • IBAN-1 - Het rekeningnummer van de bankrekening behorende bij de administratie. Indien er meerdere rekeningnummers zijn kunnen deze met het plusje worden toegevoegd. Ook deze zijn voor de herkenning van belang. Het is goed om te weten dat alleen het eerstgenoemde IBAN nummer (de hoofdrekening) zal worden genegeerd bij de herkenning.