Nadat je op de blauwe 'Nu verzenden' knop in de inkoop-viewer hebt geklikt dan wordt de factuur klaargezet om opgeslagen te worden in het boekhoudpakket. Dit kun je ook zien in de kolom 'Openstaande boekingen' in de viewer. Zodra DizzyData van je boekhoudpakket terugkoppeling krijgt dat de factuur succesvol is verwerkt, verdwijnt deze uit de viewer en verschijnt de factuur in het DizzyData-archief.
Als de factuur niet in het archief verschijnt, dan kunnen daar meerdere oorzaken voor zijn.
- De administratie is niet (meer) gekoppeld:
- Controleer in het beheer of de administratie is gekoppeld.
- Open het kader 'Extern systeem koppelen' door middel van het potloodje achter de koppeling en klik op de groene pijltjes achter de administratiecode. Krijg je een rode foutmelding? Dan is er vermoedelijk iets met de gebruikersrechten van de gekoppelde gebruiker in het boekhoudpakket veranderd (wachtwoord?). Wordt het veld van de administratiecode geel? Zoek dan even naar de administratie om ook te bevestigen dat de koppelgebruiker er nog rechten op heeft. Je kunt vervolgens het venster sluiten met het kruisje rechtsboven. Er wordt dan niets aangepast.
- Zie de pagina 'Aanmaken Administratie' voor meer informatie.
- De factuur wordt geweigerd:
- Omdat DizzyData meerdere pogingen doet, duurt het enkele minuten voordat de factuur terugkomt in het boekingsscherm.
- Na correctie kan de factuur opnieuw geboekt worden.
- De factuur staat bij het boekhoudpakket in de wacht:
- Cash Win: Als de koppeling met Cash Win niet draait, dan blijft de factuur in de webservices van Cash in de wacht staan. Ook na starten weet DizzyData pas na een tijdje of de factuur verwerkt is. Bij het versturen van meerdere facturen is dit ook te herkennen aan dat de 1e factuur in Cash staat en de rest nog niet. (Zie 'Het starten van de synchronisatie' op de pagina 'Koppelen met Cash'.) Zorg dat tijdens het boeken de koppeling altijd draait.
Extra voor Afas on premises: Controleer of de webservices nog bereikbaar zijn.