DizzyData stuurt altijd een ontvangstbevestiging voor ontvangen bestanden, tenzij dit natuurlijk in het beheer is uitgezet. Mocht je de ontvangstbevestiging niet ontvangen, dan zijn er een paar mogelijke oorzaken:

  • Je ontvangt geen e-mail op het verzendadres (stuur je bijvoorbeeld vanaf scanner@bedrijf.nl, dan gaat de ontvangstbevestiging naar dit adres).

  • @dizzydata.nl is fout geschreven.

  • Je spamfilter houdt de ontvangstbevestiging tegen.

  • Je e-mail client verstuurd niet-unieke Message-ID's.

  • In het beheer, op de gebruiker, staat de functie 'Geen ontvangstbevestiging na insturen' of 'Ontvangstbevestiging enkel bij foutmeldingen' aan.

  • Je hebt bestanden ingestuurd via het slepen van facturen in DizzyData (op het tabblad 'Nieuw').

 

Met de instelling 'Stuur kopie ontvangstbevestiging naar:' kun je bij bijvoorbeeld opstartende klanten meekijken of e-mails goed verwerkt worden. Ook als je vanaf een scanner stuurt kun je zo bijvoorbeeld gemakkelijk controleren of het goed gaat. Deze instellingen vind je in het Beheer -> Administraties bij de administratie-instellingen.