Het autorisatierapport bevat een overzicht van de autorisatiestaat, dus waar een factuur momenteel staat ná het boeken en wordt aangemaakt in Excel formaat. Dit autorisatierapport bevat een draaitabel en een tabblad met de ruwe data van alle facturen na het boeken. Om de autorisatie rapporten te kunnen gebruiken moet de autorisatie wel zijn ingeschakeld voor de administratie. Het tabblad rapporten is voor supergebruikers altijd beschikbaar. Voor verwerkingsgebruikers is dit optioneel aan te zetten via een instelling in de gebruikersinstellingen.
In het rapporten scherm kies je de periode en de administratie waarover je het rapport wilt en klik je vervolgens op Genereer. Na het genereren van het rapport kun je dit openen door op het vergrootglas aan het einde van de regel te klikken (of op de naam van het rapport). De rapporten zijn gebruikers specifiek en dus niet zichtbaar voor andere gebruikers.
In de gegenereerde draaitabel kan eenvoudig worden gefilterd op autorisatie stap, autorisatiegebruiker en autorisatie status.
Personaliseren van het draaitabel
Binnen Excel kan je draaitabel gepersonaliseerd worden zodat alleen de data zichtbaar is die je wil zien. Door een cel binnen de draaitabel te selecteren verschijnt er in de menubalk een extra kopje, ga hierin naar Analyseren en klik op Lijst met velden.
Door dit te doen verschijnt het volgende venster aan de rechterkant van de spreadsheet:
In dit scherm kun je je draaitabel personaliseren. Je kan velden toevoegen aan de draaitabel door deze uit de lijst van een van de 4 gebieden in te slepen. Je kan velden verwijderen door deze een gebied uit te slepen. Een veld kan maar in één gebied tegelijk staan. Mocht je er nog niet uitkomen, dan kan je een email sturen naar support.