In het werkoverzicht, op het tabblad 'Nieuw', staat een rode melding dat de koppeling niet meer werkt. Om verschillende redenen kan DizzyData soms niet koppelen met het boekhoudpakket. Soms is dit tijdelijk, maar vaak blijken bijvoorbeeld de inloggegevens in het boekhoudpakket gewijzigd te zijn. Omdat dit problemen in de koppeling zelf zijn (en niet op factuur of relatie) worden deze direct in het werkoverzicht weergegeven.
Oplossing:
- Als de koppeling echt niet meer werkt, is het inderdaad een kwestie van opnieuw koppelen in het beheer. Hiermee kan in ieder geval getest worden of de inloggegevens nog kloppen en de administratie beschikbaar is.
- De melding zelf verdwijnt zodra er een succesvolle verbinding met het boekhoudpakket is gemaakt (import of export). Na opnieuw koppelen wordt bijvoorbeeld een volledige import gestart en verdwijnt de melding vanzelf weer.
- Als volgens jou de melding incorrect is kun je ook gewoon de melding negeren en een factuur boeken of relatie aanmaken/wijzigen (of update forceren in het beheer). Indien succesvol zal de melding weer verdwijnen.
- Soms verschijnt de melding doordat er 's nachts onderhoud in het boekhoudpakket is gepleegd. Als wij op dat moment de dagelijkse import uit het boekhoudpakket doen en niet kunnen koppelen, dan kan deze melding verschijnen. In dit geval is de melding gewoon te negeren.
- De melding zelf is puur een waarschuwing. Er wordt vanuit DizzyData niets geblokkeerd.