Vanaf eind april 2021 is het niet meer mogelijk om een Twinfield administratie te koppelen met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord en zullen de bestaande koppelingen niet meer werken. Twinfield is overgestapt op de oAuth 2.0 login. Dit is een Multifactor Authenticatie (MFA). Dit houdt in dat na het inloggen om een extra code wordt gevraagd. Dit betekend ook dat alle bestaande koppelingen opnieuw zullen moeten worden aangelegd. In dit document zullen wij je uitleggen hoe je dit kan inrichten.


Als eerste zal de bestaande koppeling moeten worden verwijderd. Je kan dit doen door op de X te drukken achter de bestaande koppeling



Na het verwijderen van de koppeling kan deze opnieuw worden gemaakt door te kiezen voor nieuw systeem en vervolgens voor Twinfield.

Het koppelen kan worden gestart door op het refresh icoon te klikken achter de regel met de gebruikersnaam



Er wordt nu een login scherm voor Twinfield geopend en kies hier voor Login met Wolters Kluwer Account



Als je nog geen account hebt aangemaakt heb je nu de mogelijkheid om dit meteen te doen. Op de informatie pagina van  Wolters Kluwer staat uitgelegd hoe je dit kan aanmaken. Je kan deze informatie vinden in deze link. Op deze pagina vind je ook een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe het aanmaken van een account werkt.


Na het inloggen met het Wolters Kluwer account wordt eerst om toestemming gevraagd voor het benaderen van de gegevens, deze vraag zal eenmalig worden gesteld



De gebruiker is nu gekoppeld en de administratie kan worden gekozen door het nummer van de administratie in te typen, of de zoeknaam

 


Als hierna nog een administratie gekoppeld moet worden is het niet nodig om weer de gebruiker in te loggen, deze zal worden onthouden. Je kan meteen de administratie koppelen na het ophalen van de administratie gegevens door op de refresh knop achter de administratiecode te klikken. De administratie kan dan worden gekozen door in het gele veld het nummer of de naam van de administratie in te typen