Als de BTW codes ontbreken, dan kan dit verschillende oorzaken hebben.


  • De BTW codes zijn net aangemaakt in het boekhoudpakket. Als de gegevens net aangemaakt zijn, dan zijn ze nog niet direct beschikbaar in DizzyData. Om deze gegevens toch meteen te kunnen gebruiken moeten ze worden gesynchroniseerd.
  • Er komen helemaal geen nieuwe gegevens binnen in DizzyData. Alles wat aangepast is in het boekhoudpakket is niet terug te vinden in DizzyData. In dit geval kan het zijn dat de koppeling met het boekhoudpakket niet meer werkt. Meest voorkomende redenen hiervoor zijn:
    • De gebruiker waarmee de administratie is gekoppeld heeft geen rechten meer in het boekhoudpakket, omdat deze bijvoorbeeld uit dienst is. In dit geval moet de administratie met een andere gebruiker (met voldoende rechten binnen het boekhoudpakket) worden gekoppeld.
    • Het wachtwoord van de koppelgebruiker is in het boekhoudpakket gewijzigd. In dit geval kan bij het onderhoud van de administratie in het beheer het nieuwe wachtwoord worden ingegeven.
  • De startdatum van de BTW code ligt vóór de boekingsdatum. Bij het aanmaken van een (nieuwe) BTW code moet een startdatum worden ingegeven. Als een boeking als factuurdatum bijvoorbeeld 24-05-2020 heeft en de nieuwe code wordt aangemaakt op 01-06-2020, dan moet er goed op worden gelet dat de ingangsdatum van de nieuwe code correct is. Als de datum van de boeking vóór de ingangsdatum van de BTW code ligt, dan komt deze BTW code naar voren bij het boeken.
  • Twinfield: Hebben de missende BTW codes in Twinfield een percentage én een grootboekrekening? BTW codes die dit niet hebben worden niet geïmporteerd in DizzyData.
  • Exact Online: Als de BTW codes van het type inclusief zijn, dan worden deze niet door DizzyData geïmporteerd omdat dit niet wordt ondersteund.