Het kan zijn dat een ingezonden bestand niet kan worden verwerkt en hier een foutmelding over verschijnt. Mogelijke meldingen zijn:

  • Het e mailadres is niet bij ons bekend - Deze melding ontstaat als er mail wordt gestuurd naar het verkeerde mailadres. Controleer bij de administratie-instellingen of je de mail naar het juiste mailadres hebt verstuurd.
  • Het e-mailadres is niet geautoriseerd om e-mails te sturen aan.... - Het mailadres waar vanaf de mail is gestuurd is (nog) niet toegevoegd als geautoriseerd mailadres. Je kunt hier een nieuwe gebruiker voor aanmaken of het mailadres toevoegen bij een van de bestaande gebruikers.
  • Onbekend document, wordt niet verwerkt - Het bestandsformaat van het document dat is gestuurd wordt niet door DizzyData ondersteund. 
  • Het bestand is beschadigd - Deze melding komt terug als er iets mis is met de verwerking of met het bestand. Je kunt in eerste instantie het bestand nog een keer proberen in te sturen. Blijft de melding dan terugkomen, dan kun je kijken of er iets ‘vreemds’ te vinden is aan het bestand.

    Als het gaat om een PDF-bestand kun je deze openen met Adobe Acrobat Reader en weer sluiten. Wordt er gevraagd bij het afsluiten of je de wijzigingen wilt opslaan voordat je het bestand wil sluiten (zie onderstaande afbeelding)? Dan duidt het erop dat informatie mist in het bestand en dat het daadwerkelijk beschadigd is. Je kunt de wijziging dan opslaan en daarna zal het bestand wel ingestuurd kunnen worden.

    DizzyData ondersteunt niet alle bestandstypen. Je kan hier lezen met welke type documenten en gegevens DizzyData overweg kan. Als het probleem zich blijft voordoen, dan kan je contact opnemen met support@dizzydata.nl en kijken wij verder waar het aan ligt!
  • Geen bijlage gevonden - Deze melding kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat er geen bijlage is meegestuurd met de mail. Als er wel een bijlage is meegestuurd kan het zijn dat deze te klein is. Dit bestand wordt dan genegeerd. Ook als de factuur is opgenomen in de body-tekst van de mail kan deze niet verwerkt worden. Kopieer in dit geval de tekst naar je tekstverwerker en stuur dit bestand als bijlage met een mail naar je DizzyData-administratie.
  • Onbekende bankrekening - Als je (ook) MT940 bestanden instuurt kan deze melding optreden als in het MT940-bestand een bankrekening voorkomt die niet is ingesteld in de administratie-instellingen. Dit kan bijvoorbeeld een tweede bankrekeningnummer zijn. Het MT940-bestand is eenvoudig in het kladblok te openen. Het onbekende rekeningnummer kan dan vervolgens worden toegevoegd aan de administratie bij de administratie-instellingen in het beheer.