Het is uiteraard zeer vervelend als je vermoedt dat bestanden niet zijn aangekomen. Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Ten eerste dien je te controleren of je naar het juiste e-mailadres van de administratie hebt gestuurd en of het e-mailadres waar vanaf is gestuurd ook geautoriseerd is om facturen toe te sturen. Dit kun je controleren in het Beheer. 


Het kan ook zo zijn dat er een bestandstype is ingestuurd wat niet door DizzyData wordt ondersteund. Je kunt hier lezen welke bestandstypen wel worden ondersteund. DizzyData leest ook geen e-mails uit, er dient echt een bijlage in de e-mail te zitten. Mocht er dus in de e-mailtekst de factuur staan, dan adviseren wij deze tekst te kopiëren en in bijvoorbeeld een Word-bestand te plakken. Dit kun je dan weer als bijlage naar DizzyData toesturen.


Ook is het mogelijk dat het bestand te groot is. Er kunnen namelijk bestanden van maximaal 25 MB naar DizzyData ingestuurd worden. Het kan ook zijn dat je e-mailprovider (de provider die jouw SMTP-server verzorgt, of webmail) een limiet heeft ingesteld. Dit limiet ligt voor MKB-bedrijven vaak op 10 MB. Wij adviseren in dit geval contact op te nemen met je provider.


Daarnaast adviseren wij om ontvangstbevestigingen aan te zetten. Je kunt instellen dat je alleen een ontvangstbevestiging krijgt bij een foutmelding, maar je kunt ook instellen dat je altijd een bevestiging ontvangt, zowel foutmeldingen als ontvangstmeldingen. Ontvangstbevestigingen kun je instellen in het Beheer bij de administratie-instellingen. Je kunt hier lezen wat voor meldingen er in zo'n ontvangstbevestiging staan.


Mocht het nog steeds zo zijn dat je geen bestanden ziet in het werkoverzicht, dan kunnen wij bij support dit voor je onderzoeken. Hiervoor hebben we wel enkele gegevens van je nodig, namelijk:

  • Datum en tijdstip van insturen:
  • E-mailadres waar naartoe is ingestuurd:
  • E-mailadres waar vanaf is ingestuurd:
  • Eventueel bestandsnamen: