Op het moment dat je via een e-mail bestanden naar DizzyData stuurt moet je met de volgende dingen rekening houden:

  • De snelheid waarmee je computer e-mails verstuurt is afhankelijk van de snelheid van je bedrijfsnetwerk en de internetverbinding. Bij een grote e-mail en/of een trage internetverbinding kan het daarom langer duren voordat de e-mail bij DizzyData aankomt.
  • Alle gescande pagina's die DizzyData ontvangt worden eerst omgezet naar tekst en daarna geanalyseerd. Dit is een tijdrovend proces. Bij grote aantallen pagina's kan de tijd flink oplopen.
  • Je deelt de verwerkingscapaciteit van DizzyData met alle andere gebruikers van DizzyData. Het kan daarom zijn dat je documenten even in de wachtrij moeten staan voordat ze omgezet en geanalyseerd kunnen worden.
  • Onderdeel van de herkenning is het importeren van debiteuren/crediteuren uit je boekhoudpakket. Dit kan wat tijd in beslag nemen (de tijd dat de facturen op het tabblad 'Nieuw' in herkenning staan). Duurt dit erg lang, controleer dan de koppeling tussen DizzyData en je boekhoudpakket.
  • Als het rustig is bij DizzyData dan zijn je bestanden binnen enkele minuten beschikbaar. Bij grote drukte kan de doorlooptijd oplopen tot maximaal een kwartier.


Uiteraard wordt de belasting van DizzyData continu in de gaten gehouden, en breiden wij de capaciteit uit als dat nodig is. Mocht het voor je gevoel te lang duren voordat facturen binnenkomen, controleer dan eerst of de e-mail succesvol is verzonden en er geen foutmeldingen per e-mail teruggekomen zijn. Kijk ook op het dashboard en in de helpdesk of er geen bekende storingen zijn. Hierna kun je contact opnemen met de helpdesk. Doe dit per e-mail op support@dizzydata.nl. In het geval van een storing ontlast dit de helpdesk om zo tot een sneller herstel te komen.