Probleem

Ik kan sommige BTW-codes niet gebruiken in een boeking.


Oplossing

Dit kan verschillende oorzaken hebben:


  • De BTW-codes zijn net aangemaakt in het boekhoudprogramma. Als de gegevens net aangemaakt zijn zullen ze nog niet beschikbaar zijn in DizzyData. Om deze gegevens toch meteen te kunnen gebruiken moeten ze worden gesynchroniseerd.


  • Er komen helemaal geen nieuwe gegevens binnen in DizzyData. Alles wat aangepast is in het boekhoudprogramma is niet terug te vinden in DizzyData. In dit geval kan het zijn dat de koppeling met het boekhoudprogramma niet meer werkt. Meest voorkomende redenen zijn:
    • De gebruiker waarmee de administratie is gekoppeld heeft geen rechten meer in het boekhoudprogramma omdat deze bijvoorbeeld uit dienst is. In dit geval zal de administratie met een andere gebruiker (met voldoende rechten binnen het boekhoudprogramma) moeten worden gekoppeld.
    • Het wachtwoord van de koppelgebruiker is in boekhoudprogramma gewijzigd. In dit geval kan bij het onderhoud van de administratie in het beheer het nieuwe wachtwoord worden ingegeven.


  • De startdatum van de BTW-code ligt voor de boekingsdatum. Bij het aanmaken van een (nieuwe) BTW-code moet een startdatum worden ingegeven. Als een boeking als factuurdatum bijvoorbeeld 24-05-2018 heeft en de nieuwe code wordt aangemaakt op 01-06-2018 moet er goed op worden gelet dat de ingangsdatum van de nieuwe code correct is. Als de datum van de boeking voor de ingangsdatum van de BTW-code ligt zal deze BTW-code naar voren komen bij het boeken.
  • Twinfield: Hebben de missende BTW-codes in Twinfield een percentage én een grootboekrekening? BTW-codes die dit niet hebben worden niet geïmporteerd in DizzyData.
  • Exact Online: Als de BTW-codes van het type inclusief zijn zullen deze niet door DizzyData worden geïmporteerd omdat dit niet wordt ondersteund.