Het kan zijn dat een ingezonden bestand niet kan worden verwerkt en hier een foutmelding over verschijnt. Mogelijke meldingen zijn:

  • Het e mailadres is niet bij ons bekend - Deze melding ontstaat als er mail wordt gestuurd naar het verkeerde mailadres. Controleer bij de administratie-instellingen of je de mail naar het juiste mailadres hebt verstuurd.
  • Het e-mailadres is niet geautoriseerd om e-mails te sturen aan.... - Het mailadres waar vanaf de mail is gestuurd is (nog) niet toegevoegd als geautoriseerd mailadres. Je kunt hier een nieuwe gebruiker voor aanmaken of het mailadres toevoegen bij een van de bestaande gebruikers.
  • Onbekend document, wordt niet verwerkt - Het bestandsformaat van het document dat is gestuurd wordt niet door DizzyData ondersteund. 
  • Het bestand is beschadigd - DizzyData heeft het bestand niet kunnen verwerken. Als je het bestand kunt openen en dit gewoon leesbaar is kun je ervoor kiezen om het bestand nogmaals in te sturen. Mocht het niet te verwerken zijn kun je dit bestand sturen naar support@dizzydata.nl om te laten onderzoeken waarom dit niet is in te lezen.
  • Geen bijlage gevonden - Deze melding kan verschillende oorzaken hebben. Het kan zijn dat er geen bijlage is meegestuurd met de mail. Als er wel een bijlage is meegestuurd kan het zijn dat deze te klein is. Dit bestand wordt dan genegeerd. Ook als de factuur is opgenomen in de body-tekst van de mail kan deze niet verwerkt worden. Kopieer in dit geval de tekst naar je tekstverwerker en stuur dit bestand als bijlage met een mail naar je DizzyData-administratie.
  • Onbekende bankrekening - Als je (ook) MT940 bestanden instuurt kan deze melding optreden als in het MT940-bestand een bankrekening voorkomt die niet is ingesteld in de administratie-instellingen. Dit kan bijvoorbeeld een tweede bankrekeningnummer zijn. Het MT940-bestand is eenvoudig in het kladblok te openen. Het onbekende rekeningnummer kan dan vervolgens worden toegevoegd aan de administratie bij de administratie-instellingen in het beheer.